سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر فریب خورده را سرزنش نتوان کرد . [نهج البلاغه]
 
اتصال به اینترنت از طریق شبکه گاز!

به نام آنکه هر چه داریم و هر چه هستیم از اوست

محققان می گویند می توان از شبکه های گاز خانگی برای ارسال سیگنال های فراپهن باند استفاده کرد. به گزارش ایلنا، تصور این که کاربران اینترنت برای اتصال به شبکه از لوله های گاز منزل خود استفاده کنند تا حد زیادی عجیب و شاید خنده دار به نظر می رسد. اما محققان یک شرکت در سانتیاگوی آمریکا به اسم نترکام سرگرم طراحی روشی برایاستفاده از سیگنال های بی سیم فراپهن باند جهت انتقال داده ها از طریق لوله های گاز طبیعی با سرعت پهن باند هستند. محققان شرکت نترکام ادعا می کنند فناوری جدید این شرکت امکان دسترسی به اینترنت با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه در خانه های کاربران را فراهم می کند، چنین سرعتی امکان دریافت فایل های صوتی و ویدئویی در زمان خیلی کوتاه را فراهم می کند. البته کارشناسان می گویند: هنوز چنین فناوری صرفاً یک ادعا بوده و عملا به کار گرفته نشده است. اما نحوه عمل فناوری پهن باند از طریق لوله های گاز چگونه است ؟
شرکت نترکام از انتقال دهنده ها و گیرنده های رادیویی فراپهن باند برای ارسال سیگنال های بی سیم از طریق لوله ها در هنگام جریان گاز استفاده می کند. فرا پهن باند یا UWB یک فناوری ارتباطی در حال توسعه است که داده های شبکه ای را با سرعت خیلی بالایی ارسال می کند، اما در سطوح توان بالاتر ممکن است با سیگنال های بی سیم تداخل کند. اما این مشکل هنگامی که سیگنال های فراپهن باند از طریق لوله های گاز دفن شده ارسال می شود پیش نمی آید، در نتیجه می توان بدون آن که تداخلی ایجاد شود حجم بالایی از داده را از طریق لوله های گاز منتقل کرد. در حالی که بسیاری ایده محققان شرکت نترکام را خنده دار می دانند این محققان همچنان مصمم هستند که در آینده نه چندان دور طرح خود را عملی کنند. در صورتی که این فناوری عملی شود و اینترنت پرسرعت از طریق لوله های گاز به خانه های کاربران بیاید، می توان منتظر تحولات اساسی در بازار دسترسی به پهن باند بود.
بنده خودم امیدوارم که هیچ وقت این تکنولوژی راه نیفتد وگرنه ما گاز که قطع بشه عملا اینترنتمون هم قطع می شود و در زمستان 100? اینترنت نخواهیم داشت.{
function anonymous()
{
onOK(this);
}
}" src="http://www.persianblog.ir/editor/images/smilies/21.gif" /> ما به همین Dialup خود راضی هستیم.{
function anonymous()
{
onOK(this);
}
}" src="http://www.persianblog.ir/editor/images/smilies/04.gif" />{
function anonymous()
{
onOK(this);
}
}" src="http://www.persianblog.ir/editor/images/smilies/49.gif" />